Nexus Interim Logo

3297 – IT Implementering Projektleder

Virksomheden
Vores kunde er en spændende og succesfuld dansk projektbaseret produktionsvirksomhed med et globalt salg. Næsten hele produktionen eksporteres til det meste af verden. Virksomheden er i gang med en større udskiftning af sit ERP-system til Dynamics 365 Business Central. Det meste af projektet er gennemført men mangler den sidste del med test og kontroller samt træning og undervisning. Hertil mangler kunden en erfaren IT-Projektleder med omfattende implementeringserfaring. Der søges en erfaren Projektleder, som får ansvar for projektets afsluttende faser. Der er både interne og eksterne konsulenter tilknyttet samt 25 interne supervisorer. Udfordringen er derfor mere en afsluttende styringsopgave end en teknisk opgave.

Opgaven
Projektlederen får ansvaret for de afsluttende faser af implementeringen i hele virksomheden, herunder:

  • Styre og kontrollere Cross Functional test
  • Lede og styre udarbejdelsen af arbejdsbeskrivelser
  • Gennemføre user træning
  • Sikre opfølgning på alle udestående med supervisorer
  • Opdatere og vedligeholde af projektplan med risikoanalyse og opfølgning heraf
  • Sikre løbende information til alle interessenter og medarbejdere
  • Udarbejdelse af statusrapporter og rapportering til Steering Group
  • Planlægge og sikre Go-Live processen
  • Opfølgning på Go-Live

Kandidaten
Til opgaven søges en erfaren projektleder med god erfaring fra flere ERP system-implementeringer og meget gerne med Navision/Dynamics.

Ud over stærke kompetencer og erfaring som projektleder, søges en dygtig people manager, som udøver tydelig ledelse, og som kan motivere og holde medarbejderne fast på opgaverne. Formår at levere en serviceorienteret rådgivning og support, og kan sikre en professionel dialog med både stakeholders og brugere såvel som leverandøren.

Der efterspørges en rolig og robust kandidat, som både leder med empati og har gennemslagskraft. En eksekveringsstærk kandidat med drive, overblik og en god forretningsmæssig forståelse. En proaktiv og løsningsorienteret kandidat, som selvstændigt kan arbejde både strategisk, taktisk og operationelt hands-on.

Bemærk, at der i interimperioden kan forekomme perioder, hvor opgaven er deltid med ca. 2 dage/uge.

Opstart:  Snarest muligt
Varighed: 9 måneder
Geografi: Trekantområdet

Er du interesseret i opgaven – send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.

Nexus Interim Management A/S
T: +45 7022 6555
E: nexus@nexus-interim.dk

København
Kompagnistræde 13, 3.
1208 København K

Aarhus
Ny Banegårdsgade 55, st.
8000 Aarhus C