Nexus Interim Logo

3355 – Finance Manager

Vores kunde er en handelsvirksomhed, som har været meget succesfuld og oplevet en kraftig vækst igennem de seneste år. Interim Finance Manager skal bidrage til en professionalisering af virksomheden og dens styringsredskaber, som skal skabe mere stabilitet og et stærkt fundament for virksomhedens fortsatte vækst.

Virksomheden
Vores kunde er en handelsvirksomhed beliggende sydvest for København. Virksomheden har været meget succesfuld og har igennem de senere år oplevet en kraftig vækst. Virksomheden har udenlandske ejere, som også driver virksomhed i andre lande. I forbindelse med væksten har der været fokus på at udnytte forretningsmulighederne og virksomhedens interne systemer og processer har ikke rigtigt fuldt med. Der er behov for at skabe mere stabilitet og fundament for den videre vækst. Det gælder også økonomiområdet, hvor der er behov for en væsentlig styrkelse. Der er for nyligt ansat en ny CFO, og der er nu et behov for en Interim Finance Manager til hurtig tiltrædelse til at varetage ansvaret indtil den rette langsigtede løsning er fundet.

Opgaven

Interim Finance Manager skal i tæt samarbejde med CFO, og med reference til denne, være med til at skabe en professionel og effektiv økonomifunktion med tilhørende systemer og processer, så der etableres et godt fundament for yderligere vækst. 

Ansvaret omfatter:

  • Konsolidering og udarbejdelse af månedsregnskab
  • Controlling opgaver, afstemninger, etc.
  • Udarbejdelse af årsregnskab, så det er klar til revisor
  • Budgetudarbejdelse
  • Optimering af processer og rapportering
  • Bidrage til digitalisering af arbejdsopgaver
  • Optimering af arbejdsopgaver og anvendelse af ERP i videst mulige omfang

Finance Manager skal fungere som en højre hånd for CFO’en.

Virksomheden har for nylig opgraderet ERP-systemet til Navision 17.

Kandidaten
Den rette kandidat er en erfaren Finance Manager med en god værktøjskasse indenfor regnskab og økonomi – formentlig med en baggrund som HD (R) eller Cand. Merc., og som tidligere har været ansvarlig for tilsvarende opgaver.

Der er behov for en solid grundlæggende regnskabsforståelse, samt mindst 8-10 års praktisk erfaring i rollen som Finance Manager

Det er et must at kandidaten behersker dansk og engelsk flydende i såvel tale og skrift.

Den ideelle kandidat arbejder systematisk og velstruktureret og kan hurtigt danne sig et overblik over komplekse situationer eller sammenhænge, for derefter at skabe struktur. Samtidig er der behov for en kandidat, der tør udfordre de eksisterende arbejdsprocesser, og som kan komme med mulige løsningsforslag hertil. En kandidat, der kan trives i et dynamisk og foranderligt miljø, vil bedst kunne lykkes med denne opgave.

Opstart: Snarest muligt
Varighed: 3 måneder med mulighed for forlængelse
Geografi: Storkøbenhavn

Er du interesseret i opgaven - send en mail til nexus@nexus-interim.dk med en kort beskrivelse af dine kompetencer samt tidligere erfaringer med lignende opgaver.

Nexus Interim Management A/S
T: +45 7022 6555
E: nexus@nexus-interim.dk

København
Kompagnistræde 13, 3.
1208 København K

Aarhus
Ny Banegårdsgade 55, st.
8000 Aarhus C