Nexus Interim Logo

Tre minimumskrav, du skal stille til en projektleder eller interim CFO.

20-12-2018

 

Har du prøvet at hyre en projektleder med ultrakort varsel? Hvordan sikrede du, at det var den helt rigtige profil til projektet?

Vi har gennemført flere end 800 placeringer af interim managers, og vi ved, hvad der giver succes. Det er især kompromisløs kvalitetssikring.

Her er tre minimumskrav for henholdsvis projektledere og interim CFO’er, som hjælper med at sikre kvaliteten. De er suppleret med eksempler fra det virkelige liv med flere detaljer om profilerne i forhold til opgaven.

 

Tre minimumskrav til en projektleder

Hvilke krav skal du stille til en projektleder, der skal løse en udfordring, der er både akut og kritisk, hvis du skal bevare momentum og konkurrencekraft?

Tre minimumskrav, du aldrig må gå på kompromis med, er: 

  1. Erfaring fra lignende projekter.
  2. Erfaring med lignende teknologi eller branche.
  3. Uddannelse i projektledelse med certificering.

Derudover skal du kigge på projektet og vurdere behovet: International erfaring? Bestemte teknologier? Bestemte certificeringer? Behov for stærke people skills i forhold til teamet?

Her er et eksempel:

Flytning af produktionslinje

En dansk fødevarevirksomhed skulle flytte en produktionslinje til et andet land, installere to nye produktionslinjer, restrukturere et batch-produktionsområde samt linke alle processer i SAP.

Hvilke krav stiller man for at få en interim projektleder, der kan løfte opgaven?

Klik og læs her, hvad virksomheden krævede, og hvilken profil, der endte med at løfte opgaven.
 

Hvad så, hvis jeg mangler en CFO her & nu?

Hvis behovet er en midlertidig CFO, anbefaler vi tre minimumskriterier:

  1. Relevant uddannelse på masterniveau samt mange års fag- og brancheerfaring. 
  2. Erfaring med og relevante kurser i digital transformation, eksempelvis fra IMD eller INSEAD. Hvorfor? Økonomi er i dag en IT-operation under konstant udvikling.
  3. Stærke kommunikative færdigheder: Jeres CFO skal sikre, at jeres tal formidles klart og tydeligt til hver en tid og i alle rapporter.

Her er et eksempel:

Styrket rapportering i produktionsvirksomhed

En større dansk produktionsvirksomhed ønskede en interim CFO med specielle kompetencer i at styrke rapporteringen fra økonomifunktionen. Funktionen skulle tættere på forretningen, tallene skulle være mere forudsigelige, fremadrettede og retvisende.

Hvilke kompetencer og erfaring kræver det udover en relevant uddannelse?

Klik her og se, hvilken profil der løste opgaven og hvilke krav, virksomheden stillede til profilen.

 

Hvad kan vi hjælpe dig med?

Ledelses- og specialistkompetencer til drift og projekter.
CEO, CFO, COO, CMO, CIO, HR direktør - m.fl.
Projekt- og programledelse, SCM, Business/Financial Controller - m.fl.

Drift: Vi leverer kandidater til midlertidige stillinger.

Projekter: Vi leverer kandidater til Transitionsprojekter, Business Improvement & Digital Transformation, Turnaround og Private Equity Services.
  

Hvordan hjælper vi dig?

Vi tilbyder projektansættelser, interim management og rekruttering.
 

Hvornår skal du bruge Nexus?

Drift: Når du hurtigt har brug for en ressource til at fastholde momentum i din forretning.

Projekter: Når du mangler hjælp til at eksekvere på din strategi, eller ønsker at optimere virksomhedens top- og bundlinje.

Ring til os på 7022 6555 og hør nærmere.
 

Klik og læs mere om de forskellige
typer af kompetencer, I kan få tilført:

 
Netværk med os på LinkedIn
Netværk med os på LinkedIn
Nexus Interim Management A/S
T: +45 7022 6555
E: nexus@nexus-interim.dk

København
Kompagnistræde 13, 3.
1208 København K

Aarhus
Ny Banegårdsgade 55, st.
8000 Aarhus C